זרוע רביעית בטרמינל 3 בנתב"ג

במסגרת עבודות ההרחבה של טרמינל 3, נבנו שתי רחבות מטוסים שכללו נתיבי הסעה ועמדות חניה למטוסים בצמוד לזרוע.

נתב"ג הוא נמל התעופה הבינלאומי הראשי של ישראל וככזה גם העמוס ביותר. הנמל משרת מעל 21 מיליון נוסעים בשנה. שתי רחבות המטוסים החדשות נבנו על מנת לספק מענה למספר המטוסים ההולך וגדל בהתמדה. רחבה אחת הוקמה בצד המערבי של הטרמינל והיא כוללת שבע עמדות מטוסים המרוחקות מהזרוע הרביעית. הרחבה השנייה הוקמה בצד המזרחי של הטרמינל והיא כוללת 15 עמדות מטוסים: שמונה מהן ממוקמות סביב הזרוע החדשה, ושבע הן מרוחקות ממנה והגישה אליהן היא באמצעות אוטובוס.

במסגרת הפרויקט נסללו נתיבי הסעה למטוסים, רחבות חניה ממיסעת בטון למטוסי נוסעים בגודל בינוני ולמטוסי נוסעים גדולים במיוחד. העבודות על בניית הזרוע הרביעית בוצעו במקביל להמשך הפעילות השוטפת בנמל.

תכנון הפרויקט כלל מספר אתגרים הנדסיים, ביניהם: התאמת המתקנים לדגמי מטוסים חדישים כמו איירבוס-380, בואינג-787 ובואינג 747-800; תכנון מיסעה מבטון קשיח; שילוב בין מגוון התשתיות הייחודיות לנמלי תעופה, כגון מערכות דלק, מערכות חשמל ומערכות מיזוג אוויר; התאמת המתקנים למשקל של גלגלי המטוסים (גלגלים שמשקלם הוא 90 טון, לעומת משקל של 40 טון בכבישים(. והכל על גבי קרקע חרסיתית.

אתגרים מרכזיים:

  1. תכנון למטוסים חדישים ובניהם Airbus-380, Boing 747-800, Boing787.
  2. התמודדות עם קרקע חרסיתית שמנה.
  3. תכנון מיסעה בטון קשיחה.
  4. תאום תשתיות ייחודיות לשדה תעופה (מערכות דלק, מערכות חשמל, מערכות מיזוג)
  5. התמודדות עם עומס שימושי לא שגרתי של גלגלי המטוסים (90 טון לעומת סטנדרט של 40 טון בכבישים).

הפרוייקט במספרים

0
מ״ר

שטח מסעה אספלטית

0
מ״ר

שטח מיסעת בטון

0
מליון ש"ח

עלות הפרויקט