רכבות קלות

הרכבת הקלה מספקת פתרון תחבורתי להסעת המונים במרכזי הערים כולל תדירות גבוה של תחנות ונגישות פשוטה לתחנות. בניגוד לרכבות הכבדות שמטרתן להסעת נוסעים ומטען למרחקים ארוכים.
יתרונותיה של הרכבת הקלה טמונים בכמות הנוסעים הרבה אשר ביכולתה לשנע בזמן נתון, בעובדה כי מדובר בכלי תחבורה שקט ביחס לכלי תחבורה ציבוריים אחרים ובעלויות ההקמה שלה, הפחותות משמעותית מעלויות של רכבת תחתית.

האתגרים העיקריים בהקמתה של רכבת קלה

שטח

רכבת קלה החולשת על פני מרכזי הערים צורכת שטח יקר, שכן היא נעה מעל פני השטח. מסילות הרכבת והתחנות מחייבות התאמה מלאה ומדויקת של השטח, על מנת שלא לגזול שטח מיותר ויחד עם זאת לזכות למרחב תנועה ונגישות לצרכי ביטחון ונוחות הנסיעה.

השתלבות בתנועה

הרכבת הקלה אינה עומדת כיחידה עצמאית אלא משתלבת במערך כבישים, נתיבים ציבוריים, צמתים ורמזורים. תכנון המסלולים והשתלבות הרכבת בתנועה הוא תכנון מאתגר המחייב היכרות מעמיקה עם התשתית וצרכי התחבורה והתנועה העירונית. התכנון דורש צמצום כבישים קיימים ובכך ירידה ברמת השירות בכבישים אלו.

מהירות

ככלל לרכבת הקלה יכולת הנעה ומהירות גבוהה משל אוטובוסים וכלי רכב אחרים הנעים על הכביש. יחד עם זאת, השתלבותה במרחב עירוני לצד הולכי רגל וכלי תחבורה נוספים מצריך תכנון של המהירות באופן שישתלב בתנועה , תוך הקפדה על בטיחות מלאה, תכנון זמן האטות, האצות ועצירות בתחנות.

חברת ד.א.ל הנדסה מביאה ידע מעשי וניסיון מקצועי בתחום תכנון רכבות קלות בתווך עירוני ולתכנית המתאר הארצית למערכות תחבורת עתירות נוסעים בערים השונות, דרך קידום תכניות בנין עיר (תבע"ות) לעיגון התוואי  ועד מימוש התכנית בתכנון מפורט, יישום וביצוע באופן מלא.

טכנולוגיה, קידמה וחשיבה יצירתית הינם המפתח להצלחת הפרויקט

סגירת תפריט
דילוג לתוכן