רכבות קלות

לד.א.ל. הנדסה יש ידע מקצועי וניסיון מעשי בתכנון מערכות רכבת קלה עירונית. החברה הייתה מעורבת בהכנת תוכנית מתאר למערכת תחבורה עתירת נוסעים.

אנו מתמחים בתחומים הבאים:

  • תכנון גיאומטרי
  • תכנון מתחמי תחזוקה
  • תכנון תחנות
  • תכנון הידרולוגי ותכנון ניקוז
  • הכנת תוכניות אב לרשת קווי רכבות קלות
  • תכנון תנועתי

הרכבת הקלה מספקת פתרון תחבורתי עתיר נוסעים במרכזי הערים. היא כלי תחבורה שקט יותר מסוגי תחבורה ציבורית אחרים, מהיר יותר מהאוטובוס ומהרכב הפרטי, זול ומהיר יותר להקמה ביחס לבניית הרכבת הכבדה והרכבת התחתית. הרכבת הקלה מאפשרת מספר רב של תחנות עצירה וגישה נוחה, והיא מובילה להתחדשות עירונית.

עם זאת, תכנון ובניית מערך הרכבת הקלה מציב אתגרים ייחודיים. מיקומה במרכז העיר בא על חשבון שטחי נדל"ן יקרים. המסילה ותחנותיה דורשים תכנון דייקני, כך שמצד אחד הם לא יתפסו שטח מיותר ומצד שני יתפקדו בצורה נוחה ובטוחה.

השתלבותה של הרכבת הקלה בתנועת כלי הרכב והולכי הרגל בצורה בטוחה מחייבת תכנון פרטני של מהירות הרכבת והעצירה בתחנות.

משום שהרכבת הקלה משולבת במערך הכבישים, נתיבי התחבורה הציבורית, הצמתים והרמזורים, תכנון התוואי מחייב היכרות מעמיקה עם התשתית ועם צרכי התחבורה והתנועה העירונית.  

אתגרים עיקריים בהקמת הרכבת הקלה

שטח

הרכבת הקלה עוברת במרכז העיר וממוקמת עפ"י רוב מעל הקרקע, ועל כן היא תופסת שטחי נדל"ן יקרים. נדרש תכנון דקדקני של המסילה והתחנות, על מנת שלא יתפסו שטח רב.

השתלבות בתנועה

הרכבת הקלה משולבת במערך הכבישים, נתיבי התחבורה הציבורית, הצמתים והרמזורים. תכנון המסילה ושילובה בתנועה העירונית מחייבים היכרות מעמיקה עם תשתית התחבורה העירונית ועם אופי התנועה בעיר. בנייתם דורשת צמצום כבישים קיימים המוריד את רמת השירות לרכב הפרטי.

מהירות

זמן הנסיעה ברכבת הקלה קצר יותר מנסיעה באוטובוסים או בכלי התחבורה האחרים הנוסעים על כביש. עם זאת, שילובה במרחב העירוני לצד הולכי הרגל ואמצעי התחבורה השונים, מחייב תכנון מהירות מורכב עם דגש על קצב ההאטה, ההאצה והעצירה בתחנות, תוך הקפדה על בטיחות מלאה.

ד.א.ל. הנדסה בעלת ניסיון מעשי ומקצועי בתכנון מערך רכבת עירונית קלה.

חברתנו הייתה מעורבת בהכנת תוכנית אב למערכת תחבורה עתירת הנוסעים בגוש דן.

טכנולוגיה, קידמה וחשיבה יצירתית הם המפתח להצלחת הפרויקט