מסילת 431

מסילת 431 הינה חלק ממערכת מסילות רכבת הפרברים הסובבת את גוש דן ונדבך חשוב הן במערך רכבת הפרברים והן במערך הרכבת הארצית.

אלפי אנשים נוסעים מדי יום עסקים מהערים בסביבת תל אביב אל העיר עצמה ויוצרים עומסי תנועה כבדים בדרכים ובכבישים המהירים המובילים אליה. מסילה זו תחבר בין דרום גוש דן (ראשון לציון, נס ציונה, רמלה, באר יעקב ורחובות) לבין מודיעין. מסילת הרכבת תוקם ברצועה לאורך כביש 431, בין תחנת משה דיין לתחנות פאתי מודיעין. הפרויקט כולל חיבור ישיר לקו הרכבת המהיר לירושלים.

הפרויקט כולל מסילה כפולה לאורך התוואי כולו. בחלק המזרחי של התוואי יהיו שלושה מחלפים מסילתיים, תשעה גשרים ומנהרה. כמו כן, תבנה תחנת רמלה דרום. בחלק המערבי של התוואי מתוכננים גשר באורך של 3.5 ק"מ, מנהרה שתעבור מתחת למחלף מבוא איילון ומנהרה שתעבור מתחת לרחוב רבין בראשון לציון. כמו כן, תבנה תחנה רכבת חדשה בשם "תחנת מעין שורק".

פרויקט זה מכיל מספר אתגרים הנדסיים, שהעיקריים ביניהם הם: שילוב מורכב ויצירתי של מספר מסילות רכבת על גבי רצועה צפופה המכילה מספר מערכות תשתית (מערכות ניקוז, תקשורת וחשמל); תכנון תוואי מסילה החוצה כבישים ראשיים ומסילות רכבת ברזל שבהן קיימת תנועה רבה; יישום מקטעי גישור ארוכים במיוחד; ביצוע תחנת רכבת וחניון תלת מפלסי באזור צר מאוד; הקמת מנהרה רדודה בקרקע שהיא חולית מתחת למחלף מבוא איילון ומעבר בתווך רווי תשתיות ארציות.

אתגרים מרכזיים

  1. ביצוע המסילה בין שני מסלולי כביש פעילים מהווה אתגר בהיבט הסדרי התנועה הזמניים.
  2. באזור המפגש עם מסילות קיימות מתקבלת רצועה הכוללת שלוש ולעיתים ארבע מסילות מה שיוצר רצעוה צפופה ביותר המחייבת אינטגרציה יחודית בין המסילה למערכות השונות (ניקוז, תקשורת, חישמול).
  3. חציית כבישים ראשיים רבים ומסילות פעילות .
  4. ביצוע מנהור רדוד ובקרקע חולית מתחת למחלף מבוא איילון.
  5. ביצוע קטעי גישור ארוכים במיוחד
  6. מעבר בתווך צפוף וביצוע גשר בין מערכות כבישים קיימות הכוללות רמפות בגישור ומעברים תחתיים.
  7. ביצוע תחנת רכבת בתווך צר מאד הכולל חניון תלת מפלסי
  8. העתקת תשתיות מסיבית ארצית של חברת חשמל ומקורות ועוד

הפרוייקט במספרים

0
מיליארד ש"ח

עלות הפרויקט

0
מטר

אורך מנהרות

0
ק״מ

אורך גשרים

0
ק״מ

אורך המסילה