כביש 20

כחלק מפרויקט ההקמה של כביש 531, בוצע הארכת כביש 20 צפונה (נתיבי איילון) במקטע שבין מחלף שבעת הכוכבים בהרצליה לבין החיבור עם כביש 2.

משרדנו תכנן את הפרויקט (התכנון המוקדם והמפורט ואת שלבי הביצוע) בשיתוף עם שני קבלנים שכל אחד מהם עבד על קטע אחר. הקטע הדרומי, המחבר את כביש 20 לכביש 531, מחייב הוספה של נתיבי יציאה במחלף שבעת הכוכבים הקיים; בניית מחלף בצורת יהלום ברחוב מדינת היהודים בהרצליה וכן בנייה של מחלף מערכתי, תלת מפלסי (מחלף שמריהו מזרח), המאפשר תנועה ישירה לשלושה כיוונים שונים: כביש 531, כביש 20 וכביש 2. 

כמו כן במסגרת הקטע הדרומי שודרגו גם מסילות החוף והן חוברו למסילות השרון דרך מעברים תת קרקעיים. סך הכל הוקמו במסגרת הפרויקט ארבע מסילות שיחדיו שדרגו באופן משמעותי את רשת המסילות של רכבת ישראל. 

הקטע הצפוני נועד לחיבור מחלף שמריהו מזרח לכביש החוף דרך גשר אלכסוני שאורכו 500 מטר, והוא חוצה מסילת רכבת קיימת. כמו כן במסגרת הקטע הצפוני שודרג כביש 2 עד מחלף שפיים, לרבות הביצוע של מחלף השרון ובו מעברים תחתיים בין שני צידי כביש החוף ליד שפיים.

תכנון הפרויקט כלל מספר אתגרים הנדסיים, ביניהם: שינויים במחלף שמריהו בשל גילוי של מי תהום במהלך עבודות הביצוע, בניית סוללת למניעת הצפות בגין שיטפונות וביצוע עבודות הקמה ליד קווי דלק פעילים.

הפרויקט הגמור נפתח לתנועת מכוניות בשתי פעימות. השלב הראשון הושק בתחילת 2017 והשלב השני הושק בתחילת 2019.

אתגרים מרכזיים:

  • התאמת מחלף שמריהו למפלס מי התהום שהתגלו במהלך הביצוע.
  • בניית סוללת הגנה מפני הצפות מים של אזור הבאסה.
  • תיאום ועבודה בסמוך לקווי תשן.

הפרוייקט במספרים

0
רמפות
0
קמ״ש - מהירות תכן
0
מחלפים
0
ק״מ מסילות
0
מסילות

צפון דרום

0
ק״מ אורך

כבישים ראשיים

0
מנהרות ומעברים

תחתיים

0
מסילות

מזרח מערב