הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן

הקו הסגול הוא חלק ממערך הרכבות הקלות באזור גוש דן והוא מחבר בין העיר תל אביב לערים גבעת שמואל, קרית אונו ויהוד.

אלפי אנשים נוסעים מדי יום מהערים בסביבת תל אביב אל העיר עצמה ויוצרים עומסי תנועה כבדים בדרכים ובכבישים המהירים המובילים אליה. הקו הסגול, נועד להסיע נוסעים אל העיר תל אביב וממנה בשעות העומס, להפחית את עומסי התנועה בכבישי גוש דן ולהעניק אלטרנטיבה למכוניות הפרטיות.

הקו הסגול הוא אחד משלושה קווי רכבת קלה עתידיים, אורכו 29 ק"מ והוא כולל 35 תחנות. בעת תכנון הפרויקט הושם דגש מיוחד על חיבור תוואי הקו עם הקו האדום והקו הירוק של הרכבת הקלה, לצד חיבור עם קווי תחבורה ציבורית אחרים, לרבות קווי אוטובוס וקווים של רכבת ישראל. הפרויקט כולל שדרוג של כבישים קיימים, של אמצעי התחבורה הציבורית הקיימת וסלילה של שבילי אופניים.

צוות התכנון נדרש למצוא פתרונות שיאפשרו את יישום הפרויקט ללא חסימת כבישים פעילים, גם באזורים עירוניים צפופים, תוך כדי הסטת מספר גבוה של תשתיות מרצועת הקרקע שיועדה לרכבת. נוסף על כך, התבקש צוות התכנון להמציא פתרונות לשכנוע התושבים ביתרונות הפרויקט בטווח הארוך, לאור אי הנוחות בטווח הקצר.  

 

אתגרים מרכזיים:

  1. ביצוע קו רכבת בכבישים פעילים ועמוסים.
  2. הסטת כל התשתיות התת קרקעיות מתחום רצועת הרכבת
  3. תכנון הממשק של הרכבת הקלה עם הרכב הפרטי במיוחד בצמתים

הפרוייקט במספרים

0
תחנות
0
מליון

נוסעים לשנה

0
ק״מ

אורך המסילה

0
מילאירד ₪

עלות הפרויקט