הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים

הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים הוא פרויקט הרכבת הקלה הראשון שתוכנן ויושם בישראל. תוואי הקו עובר בין פסגת זאב שבצפון לבין הר הרצל, דרך כביש בר לב בצפון ורחוב יפו שבמרכז. אורך הקו הוא 14 ק"מ, והוא מונה 23 תחנות.

התוואי כולל מעבר דרך שני גשרים, גשר המיתרים הממוקם בכניסה לירושלים וגשר יקותיאל אדם, והן מעבר מעל מנהרה.

מתחם התחזוקה (דיפו) של הקו האדום ממוקם בגבעה הצרפתית ושטחו 42 אלף מ"ר. בתחומיו נמצא מרכז בקרה ותפעול, מוסך מרכזי, מתחמים ובתי מלאכה לתחזוקה שוטפת וחניון לילה. 

הקו האדום הוא פרויקט ראשון מסוגו בישראל. אחד האתגרים ההנדסיים הגדולים בעבודה על הפרויקט היה חיבור שדרות הרצל שבכניסה לירושלים עם רחוב יפו, חיבור אשר הושלם עם הקמת גשר המיתרים שהפך לאחד מהסמלים הבולטים של העיר.

הפרוייקט במספרים

0
תחנות
0
איש

תדירות

0
ק״מ

אורך המסילה

0
תחנות
0
מסלולים