אופנידן – שביל אריאל

שביל אריאל הוא שביל אופניים באורך 11 ק"מ העתיד להשתרע בין ראשון לציון לבין תל אביב, והוא מאפשר לרוכבי אופניים גישה נוחה ומהירה לעיר העסקים הראשית של ישראל.

שביל אריאל הוא אחד משמונה שבילים שנועדו לשרת את התושבים הנוהגים לנסוע בקביעות מביתם למקום עבודתם הנמצא מחוץ ליישוב מגוריהם. שמונת השבילים עתידים לצאת משמונה ערים שונות ברחבי גוש דן ולחבר ביניהן לבין מרכז תל אביב. "אוטוסטרדות אופניים" אלה נועדו להפחית את העומס בכבישים ולהציע ציר תנועה אלטרנטיבי, מהיר ובטוח לרוכבי האופניים. תוואי השביל יוצא ממזרח ראשון לציון, עובר באזור התעשייה של חולון דרך כביש 44 ואזור, בפארק אריאל שרון, ברחוב הטייסים הנמצא בין רמת גן לבין תל אביב, ולבסוף בדרך השלום – שם הוא עתיד להתחבר לשביל אופנידן נוסף.

שבילי האופניים של אופנידן מתוכננים בסטנדרטים גבוהים שטרם נראו כמותם בישראל. רוחבו של כל שביל יהיה כ-3.5 מטר, בדומה לרוחב של נתיב מכוניות, והוא יכלול מפרידי בטיחות רחבים משני עבריו, עצירות למנוחה והתרעננות, עמדות תחזוקה וגופי תאורה.

תכנון השביל כולל מספר אתגרים הנדסיים, שהעיקריים ביניהם הם: שילוב שביל ברוחב 7.5 מטר (רוחב הנתיב, כולל מפרידי הבטיחות) ברחובות הקיימים, תוך התמודדות עם שלל התשתיות הממוקמות לאורכו, כגון קווי החשמל וצינורות המים והביוב. בנוסף תוואי השביל עובר באזורים המקשים לאפשר לרוכבי האופניים זכות קדימה, וכן בנייתו דורשת שינוי של מבני דרך קיימים, לדוגמה של גשרים הממוקמים לאורך התוואי. 

אתגרים מרכזיים

  1. שילוב רצועת שביל אופניים ברוחב מינימלי של 7.5 מ' (כולל הפרדות ורצועת ה"ר) ברחובות מרכזיים קיימים.
  2. מציאת פתרונות חצייה של השביל בכבישים מהירים כגון כביש 4 , כביש 1 כביש 44 וכביש 461.
  3. טיפול בתשתיות רבות הקיימות לאורך השביל, בין היתר: העתקה של קווי חשמל, מים וביוב.
  4. מעבר רצועת השביל גם באזורים מרובי פלישות עם זכות דרך מצומצמת.
  5. שינוי מבני דרך קיימים ע"מ לאפשר את מעבר השביל. (ביצוע עבודות הנדסיות על 2 גשרים קיימים לאורך התוואי).

הפרוייקט במספרים

0
ק״מ

אורך השביל

0
מספר מבני הדרך
0
מטר

אורך גשרים

0
מטר

אורך מנהרות

0
מליון ₪

עלות הפרויקט