מסילת 431

מסילת 431 הינה עתידה להיות חלק ממערך המסילות הפרבריות הסובבות את גוש דן ומהוות חוליה מקשרת חשובה הן במערך הפרברי והן במערך הארצי של תנועת הרכבות.

המסילה תאפשר קשר מסילתי ישיר בין חלקו הדרומי של מטרופולין גוש דן (בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רמלה, באר יעקב ורחובות אל ירושלים ואל מודיעין.

המסילה מתוכננת בתוך הרצועה שבין שני מסלולי כביש 431 לאורך כל הקטע שבין תחנת ראשונים ועד תחנת פאתי ממודיעין. ומדרום לכביש 431 בקטע ראשונים ועד משה דיין הפרויקט כולל חיבור ישיר לקו המהיר לירושלים.

חלקו המזרחי של הפרויקט  כולל מסילה כפולה לכל אורכו, שלושה מחלפים מסילתיים (לרחובות, ליד מחלף ענבה וליד תחנת פאתי מודיעין), 9 גשרים, מנהרה ואת תחנת רכבת רמלה דרום.

חלקו המערבי כולל  גשר באורך של כ 3.5 ק"מ מנהרה מתוכננת מתחת למחלף מבוא איילון והשמשת מנהרה קיימת בסמוך לרחוב רבין בעיר ראשון לציון. כמו כן הפרויקט כולל תחנת רכבת חדשה בשם מעוין שורק.

חברת ד.א.ל נבחרה להיות המתכנן הראשי והמוביל של הפרויקט ומתכננת בעצמה את המסילות, הניקוז, הסדרי התנועה הזמניים ותשתיות התקשורת של הפרויקט. לצורך תכנון שאר מרכיבי הפרויקט (קונסטרוקציה, חשמל, חישמול, נוף ובטיחות) מפעילה החברה שורה של מתכננים המומחים בתחומים השונים.

אתגרים מרכזיים

  1. ביצוע המסילה בין שני מסלולי כביש פעילים מהווה אתגר בהיבט הסדרי התנועה הזמניים.
  2. באזור המפגש עם מסילות קיימות מתקבלת רצועה הכוללת שלוש ולעיתים ארבע מסילות מה שיוצר רצעוה צפופה ביותר המחייבת אינטגרציה יחודית בין המסילה למערכות השונות (ניקוז, תקשורת, חישמול).
  3. חציית כבישים ראשיים רבים ומסילות פעילות .
  4. ביצוע מנהור רדוד ובקרקע חולית מתחת למחלף מבוא איילון.
  5. ביצוע קטעי גישור ארוכים במיוחד
  6. מעבר בתווך צפוף וביצוע גשר בין מערכות כבישים קיימות הכוללות רמפות בגישור ומעברים תחתיים.
  7. ביצוע תחנת רכבת בתווך צר מאד הכולל חניון תלת מפלסי
  8. העתקת תשתיות מסיבית ארצית של חברת חשמל ומקורות ועוד

הפרוייקט במספרים

0
מיליארד ש"ח

עלות הפרויקט

0
מטר

אורך מנהרות

0
ק״מ

אורך גשרים

0
ק״מ

אורך המסילה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן