כבישים ומחלפים

מערך הכבישים והמחלפים בישראל, הנו תחום דינמי ומתפתח הזוכה בשנים האחרונות ליתר תשומת לב והשקעה, כאשר נתונים דוגמת תאונות הדרכים בישראל לצד נגישות, עומסי תנועה וזמני הגעה בין היעדים המדוברים מהווים את יסודות התכנון של כבישים ומחלפים בישראל.

הניסיון מלמד כי תכנון נכון של כביש עשוי להשפיע השפעה רבה על איכות החיים של המשתמשים בו או החיים בסמוך אליו, החל מנגישות למוקדי תעסוקה ובילוי, וכלה בשיפור הבטיחות של כבישים קיימים.

החברות הציבוריות כגון נתיבי ישראל, נתיבי איילון והרשויות העירוניות מקדישות זמן ומשאבים לשיפור תשתיות התחבורה במדינת ישראל,

 הן בהיבט העירוני מקומי והן בתכנון כבישים ומחלפים בינעירוניים אשר נועדו ליצור מערך של דרכים נגישות, נוחות, מהירות ובטוחות לנסיעה, ומתפקידנו כמתכננים להביא את המוצר המיטבי למזמין.

תכנון כבישים כולל בתוכו מרכיב גיאומטרי המביא בחשבון תוואי אופקי ואנכי וזאת בהתאם להגדרת התכן כגון  מטרותיו, היקף התנועה אותה הוא צפוי לשרת ומהירות הנסיעה המתוכננת בו.

כמו כן מרכיב נוסף הינו תכנון תנועתי הכולל תמרור ושילוט וכן ניתוח רמות השירות של מרכיבי התכנון בייחס לכמות משתמשי הדרך.

היות ותכנון של מחלף או כביש הינו חלק מרשת , על המתכנן להכיר את מערך הכבישים והתנועה האזורי בהיקף רחב, על מנת להבטיח את קיום מטרות הקמתו ללא פגיעה במערך כבישים קיים.

חברת ד.א.ל הנדסה מובילה את תחום ההנדסה במדינת ישראל מזה למעלה מארבעים שנים, ומספקת למוסדות ורשויות תכנון גיאומטרי ותנועתי של מערכות כבישים בינעירוניים ומחלפים כמו גם תכנון והקמת כבישים עירוניים לרבות שדרוג כבישים קיימים ותכנון כבישים חדשים במסגרת התפתחות הערים בישראל.

ד.א.ל הנדסה עומדת לרשות מוסדות ורשויות לייצר חיבור בין דיסיפלינות התכנון השונות

סגירת תפריט
דילוג לתוכן