הקו הכחול בירושלים

הקו הכחול, אשר הינו חלק ממערכת הקווים המתוכנת כיום בירושלים עתיד לשנות את פני התחבורה בעיר ולהפוך לחלק מהותי מחזות העיר ואופיה.

קו זה הינו השלישי המתוכנן להפתח לשירות התושבים. אורכו המתוכנן של הקו הינו כ-21 ק"מ אשר תחילתו בשכונת רמות בצפון, ומסתיים בדרום בשתי שלוחות המתפצלות במתחם התחנה – האחת בשכונת גילה והשניה במלחה.

מסלול הקו מתחיל בשכונת רמות בצפון, מתקדם דרומה בדרך גולדה מאיר דרך אזור התעשיה הר חוצבים, נכנס למינהור באורך של כ-2 ק"מ בקטע רחובות שטראוס-יחזקאל. לאחר מכן ממשיך אל רחוב המלך גור'ג לאחר שחצה את רחוב יפו, בו עובר כיום הקו האדום, עד למתחם התחנה אשר עתיד להוות האב תחבורתי הכולל גם רשת ענפה של קווים מזינים.

מנקודה זו, הקו מתפצל לשתי זרועות.

האחת, בכיוון דרום מערב עוברת באזור הארנה, הקניון ופארק מלחה אשר מהווים כבר היום אזור נופש ובילויים וכעת הגישה אליהם תהיה מזמינה הרבה יותר. זרוע זו מתסיימת בתחנת מודעי.

הזרוע השניה, ממשיכה דרומה בדרך חברון הקיימת עד לשכונת גילה. בדרך מתוכננים שני חניוני חנה וסע, חניונים בעלי מספר מפלסים אשר יגבירו את השימוש ברכבת הקלה.

נסיעה טובה.

אתגרים מרכזיים:

  • מציאת התוואי הנכון והמתאים ביותר, אשר יאפשר מקסימום משתמשים וזמן שירות איכותי ככל הניתן
  • מעבר בשכונות קיימות ומאוכלסות אשר כבר היום הרחובות בהם צרים וקיימת רגישות רבה מצד התושבים החיים במקום.
  • תיאום ביצוע כל העבודות לכדי פרק זמן מצומצם ככל הניתן, בכדי למזער ככל האפשר את הפגישה בשגרת החיים בזמן ההקמה.
  • שילוב הרכבת הקלה בטופוגרפיה ה"קשה" של ירושלים אשר כוללת שיפועים חדים וארוכים

הפרוייקט במספרים

0
תחנות
0
איש

מס' משתמשים בבוקר

0
ק״מ

אורך המסילה

0
ק״מ

אורך מנהרות

0
מיליארד ₪

עלות הפרויקט

סגירת תפריט
דילוג לתוכן