אופנידן – שביל אריאל

שביל אריאל באורך של כ-11 ק"מ

מתחיל ממזרח ראשון לציון ועובר דרך מספר רשויות: ראשון לציון (נחלת יהודה), אזור התעשייה של חולון, דרך 44 ואזור, פארק אריאל שרון ורחוב הטייסים בין רמת גן לתל אביב, ומתחבר לשביל אופני דן בדרך השלום .

שביל "אריאל" הינו חלק מ-8 שבילים , "אוטוסטרדות אופניים" כפי שמכונים ע"י משרד התחבורה.

שבילי האופנידן מיועדים בעיקר ליוממות ומתוכננים לסטנדרט גבוה מאוד , כזה שעדיין לא נראה בארץ.

רוחב נטו של שביל האופניים הינו 3.5 מ' (בדומה לרוחב נתיב לרכב בכביש בין עירוני) , תכנון הפרדות רחבות בין שביל האופנים למסעה ולהולכי הרגל , תאורה נאותה , תחנות עצירה ורענון , עמדות תיקון פנצ'רים וכו'.

שבילי האופנידן יוצאים משמונה מוקדים בגוש דן ומתחברים למכרז תל אביב.

מטרת שבילי האופניים היא להפחית את הגודש בכבישים ולהסדיר תנועה בטוחה ומהירה לרוכבי האופניים שעד היום נוסעים באופן שאינו בטיחותי.

אתגרים מרכזיים

  1. שילוב רצועת אופניים ברוחב מינימלי של 7.5 מ' (כולל הפרדות ורצועת ה"ר) ברחובות מרכזיים קיימים.
  2. מציאת פתרונות חצייה של השביל בכבישים מהירים כגון כביש 4 , כביש 1 כביש 44 וכביש 461.
  3. טיפול בתשתיות רבות הקיימות לאורך השביל , בין היתר העתקה של קווי חשמל , מים וביוב.
  4. מעבר רצועת השביל גם באזורים מרובי פלישות עם זכות דרך מצומצמת.
  5. שינוי מבני דרך קיימים ע"מ לאפשר את מעבר השביל. (ביצוע עבודות הנדסיות על 2 גשרים קיימים לאורך התוואי).

הפרוייקט במספרים

0
ק״מ

אורך השביל

0
מספר מבני הדרך
0
מטר

אורך גשרים

0
מטר

אורך מנהרות

0
מליון ₪

עלות הפרויקט

סגירת תפריט
דילוג לתוכן